fredag 7. november 2014

Politihatt til sjefen?

Alle har vel vært ny i jobben en gang? Det er mye som skal huskes...hvor er trappa, hvordan finner jeg veien og hvilken vei skal jeg gå for å komme meg tilbake til kontoret? Hvem jobber på hvilken avdeling, hva heter alle kollegaene mine, alle barna og foreldrene? 

Barnehagen har åtte avdelinger fordelt på to etasjer. Det sier seg selv at det tar litt tid å orientere seg. Alle dørene og alle hjørnene fører til et nytt sted på huset. Det har vært supert å ta en tur innom på avdelingene med en gang for å bli litt bedre kjent. Etter at barna fikk vite navnet mitt, har jeg fått smil, vink, "Hallo Anita" når jeg kommer, klemmer, flotte ord, invitasjon til å bli med hjem og i bursdag. Alt dette første uka! For en kul gjeng :-)

Inne på den ene avdelingen fikk jeg en flott invitasjon til å komme på lunsj. Men først lurte fireåringene på en ting.......hvor i alle dager var politihatten min, siden jeg var sjef??? Det hadde vært ganske kult å ha en slik hatt, med flott skjerm og fint emblem forran. 
Skulle kanskje hatt en kiste med utkledningsklær på kontoret? Det hadde jo blitt gøy å invitert folk fra PPT, Miljøretta Helsevern, Bedrifthelsetjenesten, Barnehagesjefen eller andre til lek og moro før møtene? 

Jeg skal ikke glemme å sette av tid til leken fordi om jeg nå er styrer og har mye å gjøre på kontoret. Men det er kanskje litt liten plass til lek der. Da må jeg komme meg ut på avdelingene for å bli kjent med alle og være med å leke litt, ofte! Kanskje jeg må spare hodeplagget til karnevalet?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar